Bara jag och ångan

Värmen omsluter min ömma lekamen och vattnet rensar mina porer. Jag blir ren och mjuk, blöt är bara förnamnet. En fantastiskt intim stund med mig själv, hud mot hud, bara jag och ångan och vattnet. Jag ligger där och tänker, filurar och finns. Att finnas är en ynnest i sig. Att finna sig i det är en uppenbarelse.

Skummet knastrar skört mot halsen och jag hör hur en bubbla spricker då och då. Det är inte livet i bubblan som tar slut, det bara omdefinieras till någon slags energi som går in i min mun och ner i mina lungor. Jag ligger där tills vattnet blivit kallt och skummet försvunnit. Den oljiga hinnan på min lena och varma kropp säger mig att jag legat för länge. Men att bara finnas i sin egen närvaro, och faktiskt närvara, det är ett tillstånd som närmast kan beskrivas som sensuellt. Naken, blöt och varm och bara sinnet som begränsar.

Ibland kan jag verkligen sakna mitt badkar.


Kommentarer
Postat av: Joanna

Jag - snaskjanne. Du - snuskjanne.

2008-12-09 @ 07:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0