Fire!

Ingenting berör mig så mycket som människor som brinner. Människor som är så engagerade att det lyser ur ögonen, att deras andhämtning hörs i varje uttalat ord.

Jag älskar Bengt Frithiofson och hans eldiga vinutlägg. Kan sitta och titta och lyssna på honom i timmar. Likaså Kay Pollack, men det är måhända en annan historia, då han har oändligt mycket bra att säga som tilltalar mig personligen.

På Kanal 9 ikväll visade de ett brittiskt program om arkeologer som gräver efter fynd från järnåldern. Man sitter där med blicken slött fäst vid skärmen och lutar sig tillbaka. Men så kommer det en sådan där härlig nörd. En fantastisk man i hatt, skägg, långt hår och hela konkarongen och han blåser mig till liv. Hans sätt att berätta om de fantastiska fyrkanterna som möjligen är gravar, de små föremålen som kanske är mynt - det får mig att le och ryckas med.

Brinn! Sätt eld på vad som helst, så lyssnar alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0