Håll mitt hår...

Gårdagskvällen var enormt lyckad. Jag har världens härligaste kollegor och en fantastisk man som alla älskar. Jag är stolt över dem allihop och strödde kärlek runt mig.

När sängen väntade så snurrade dock taket och jag fick istället för att sova, spendera större delen av natten i fosterställning vid toakanten. Mellan varven gick jag in och skedade med min sovande man och försökte desperat väcka honom. Allt jag ville ha var tycka-synd-sympatier och någon som strök mig över ryggen och sa att allt skulle ordna sig. Att jag var vacker och att jag inte alls luktade kräk, utan smultronkyss.

Ack vad jag bedrog mig.

Jag luktade förmodligen allt annat än smultronkyss, men idag sitter jag tappert på kontoret och är glad över att mycket lämnade min lekamen under natten.

Dagens hittills bästa stund är halv sex i sängen, med fnitter, kall avslagen julmust och med honom bredvid mig.

Frågan är om jag kanske ska köra under kvällens bravader? Köra, äta chips och hålla mig lite dov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0