Hantelhantering

Igår var jag på gymmet och bättrade på klänningspaniken. Getingmidjan på blåsan är smal som ett nålsöga och för att kunna klämma i sig åtminstone ett par ägghalvor så behövdes ett par timmar med svett. Sprang i uppförsbacke i 40 min men kände att jag hade energi över. Här ska fettet brinna!

Släntrade in till avdelningen för fria vikter och studsade lite på yogabollen, bestämmer mig strax därpå att fixa till bicepsen och nacken. En kille står framför mig och väljer noggrant mellan vikterna på ställningen. Han bestämmer sig för 5 kg's och ställer sig framför spegeln. Attans, det var ju den vikten jag hade valt... Vad göra?

4 kg finns kvar, 6 kg finns kvar.

Jag spänner blicken i killen vid spegeln och lyfter 6 kg's-hantlarna. Efter första omgången bränner det ordentligt i axlarna men jag kniper ihop munnen och nynnar med till musiken. Fortsätter med repetition efter repetition. Sitter på yogabollen och gör ordentliga knipövningar för att inte eventuellt kissa på mig. Killen står jämte och stirrar blint på sig själv i spegelbilden.

Jobbigt? Nej nej, här står jag med mina 6'or som är en walk in the park. Svettas du, machoman, men jag är hårdare än stål. Typ Superkvinnan. Jag skulle kunna jonglera med dina flamsiga 5'or.

Måndagen stavas träningsvärk och min vita damblus spänner över axelpartiet. Barnslig? Jag!?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0