Livsstilsråd vs en skål med gröt?

Helen skrev till Tomten och fick härliga livsstilsråd och kanske får hon något annat än vad hon önskar sig. Jag fick en önskan tillbaka om lite mat för att gubbjäveln inte hinner äta innan han kommer. Renarnas ryggar? Who gives a shit? De amerikanska ungarna får säkert allt de önskar!

Har inte jag varit tillräckligt snäll i år? Heller?

Hej Pernilla


Vad roligt att få ett meddelande från dig, det är ju fördelen med Internet att det går så snabbt att få kontakt med varandra i stället för vanlig snigelpost som tar flera dagar. Jag har sett fram emot att få ett meddelande från dig och blev så glad när jag såg nu att du skickat ett.


Men tänk Pernilla att du har blivit hela 28 år. Tiden går alldeles för fort och jag tycker det är så roligt att se från år till år hur du växer och utvecklas och lär dig nya saker. Jag är så glad att du ville skriva till mig, för säkert har några av dina vänner sagt lite konstiga saker om mig, att jag inte finns till exempel. Så klart att jag finns, jag skriver ju nu eller hur?! Jag tror att de säger så bara för att de är avundsjuka för att de inte får ett så här fint mail från mig. Skriv ut det här och häng upp det på väggen hemma så får de bli gröna av avund. Fast de kan ju alltid skriva till mig de också så kan de också få ett mail från mig. Hälsa dem det och ge dem min mailadress så ska du se att de ändrar åsikt. (mailatomten.se)


Nu ska jag kolla vad du önskar dig. Du önskar dig helst Lugn & Ro, sedan en Ansiktsbehandling och en Odd Molly-klänning ser jag. Jag ska se vad jag får plats med i släden eftersom det är många barn som ska ha julklappar och renarna inte får dra hur tung släde som helst. Deras ryggar klarar inte av det. Jag funderar på att hitta fler renar till nästa år för att kunna få med mig mer klappar. Hoppas du inte blir besviken om du inte får allt du bad om.


Nu är det bara 6 dagar kvar tills julafton, och då kommer jag förbi dig och din familj i Borås. Vill du vara så snäll och ställa ut ett  fat med gröt till mig kanske? Jag brukar bli så hungrig lagom vid den tidpunkten jag kommer till er och jag hinner ju inte stanna på någon restaurang och äta, så om du kommer ihåg det skulle jag bli glad.


Nu kära Pernilla måste jag fortsätta jobba. Jag har många önskelistor att gå igenom och många julklappar att göra ännu, så nu får jag lov att avsluta för i år.


Ta hand om dig nu så ses vi på julaftons kväll.


Många varma hälsningar


/Jultomten


Kommentarer
Postat av: Mamsebamse

Kalla aldrig jultomten för "gubbjäveln". Då förstår du väl att du inte får några julklappar...Och renarna kan faktiskt ha ont i ryggen, ja de kan t o m ha renskav!

2008-12-18 @ 17:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0