Poetry slam

Jag skulle kunna springa för evigt, min älskade             
Och allt jag skulle begrunda är spegeln   
Empati och sympati är systrar       
De är lösdrivare, som vi     
Bortglömda dagar är tunga händer på mitt bröst           
Vi kan köra tills gryningen och sen kan jag vila

Jag kommer vara där bara för att göra dig glad              
Jag kommer vara där för att se solen        
Jag kommer vara där för att hålla dig glad                                 
Jag kommer vara där när morgonen kommer

Rör dessa dagar och jag dödar dig            
Vissa besjungna ord är lika allvarliga som sanna           
Har gett upp till den flytande tonen                    
Hon bar alla sina bördor till jämmer        
Återhämtande dagar är tunga händer på mitt bröst
Vi kan gå tills gryningen och sen vilar vi

Jag kommer vara där bara för att göra dig glad              
Jag kommer vara där för att se solen        
Jag kommer vara där för att hålla dig glad                                 
Jag kommer vara där när morgonen kommer

Du ligger där som den tusende spegel        
Reflekterar bara skuggor    
Himmelen är blå, det måste vara tårar                     
Bankandet  utanför mitt fönster

(Fritt översatt av mig. Kan ni härröra texten?)


Kommentarer
Postat av: H

Jag vet! Jag vet!

2008-12-15 @ 15:23:03
URL: http://alfabetsbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0