X-cellent X-mas.

Julen var fantastisk. Julen var underbar. God mat, förträffligt sällskap, utklassning i Geni och så bröllop på det!

När vi vaknade på julaftonsmorgonen så var landskapet täckt av snö. Snö snö snö så långt ögat kunde nå, och mer kom det. Det strilade långsamt snöflingor ner och täckte än mer av Småland. Och visst är det läckert; vuxna resonabla människor som vet att julen betyder så mycket mer än tomte och Jesus beter sig som småbarn när vi får uppleva en vit jul.

Det knarrade under fossingarna när jag i mammas röda kappa hämtade lillsyss med Mathias. Julmust och cheddarmacka i Joannas kök med snön utanför fönstret med stjärnan lovade mig en fantastisk julledighet tillsammans med familjen. Jag var där utan kärlekspartner tillsammans med två par, men var inte femte hjulet; jag var en del av den stora kärlek vi hyser till varandra.


Kommentarer
Postat av: Joanna

Det har varit en underbart, fantastisk och alldeles magisk jul. Som alltid när vi är tillsammans... men ska vi verkligen vänta 5 år igen?

Puss my precious!

Och, förresten var det faktiskt inte utklassning i geni, jag o M var er hack i häl båda rundorna... men vi mötte våran överman när vi skulle kunna allt på samma kort... ju.

2008-12-29 @ 09:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0