Iskall idyll

Promenad med frostnupna näsor, iskalla lår och snö som kilar in mellan jackmudd och vantar.

Jag minns hur man gôrade varandra som liten, hur snön gled upp längs hela ryggen och hur blöta mössor luktade. Hur man gick och sög på isklumparna på vantarna och smakade ylle i käften. Hur kalla bena var när man kom hem, hur gott det smakade med varm choklad!

Vi har både kastat snöboll, gjort snöänglar och gått bananas med kameran i skogssnåret i den snötäckta terrängen.

Som mest äckelnöjd var jag efter 4 km löptur i minusgraderna. Det kan inte vara meningen att min kropp ska må bra av det? Det kan inte vara meningen att man ska snöra på sig joggingskorna och dra på löpartightsen, sätta mössan på skallen och ge sig ut och springa när det står som en industri av rök ur munnen på en? Men kors i taket, gjort är det! Ont i kroppen och bröstet har jag, men gjort är det.

Flåset efter förkylningen kunde varit mycket sämre, jag har gott om hopp!

Ängel i snön, nu har den lilla åkt och vi har börjat vår vuxentid. Det är en härlig söndagkväll!



Kommentarer
Postat av: Joanna

Låter som en helt perfekt söndag.

2008-11-24 @ 10:37:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0