Nicknames

Sandra reagerade och kommenterade, likaså Helen. Trevligt med kommentarer!

Spånar därför vidare på det där med smeknamn och epitet...

Prospects och dejter är lättare att omnämna med annat än deras riktiga namn. Det har varit så förr och det är fortfarande så. Fram till att man eventuellt blir lite småförtjust så omnämns de med yrken, klädmärken, efter sina beteenden och kanske småskavanker. Är det så att det är lättare att noncha bort tanken på den eventuellt förlorade framtida kärleken om det bara var Billabong som det inte blev nåt med?

Det var mycket lättare att säga att jag skulle över bron till Sjuksyrran än att säga som det var; att jag skulle till Johan på mys. Det var först långt senare som jag började använda hans riktiga namn - när poletten till slut trillat ner och kärleken slagit rot i mitt hårdfrusna hjärta.

När en person får ett namn, sitt riktiga namn, det är då det är kört. Det är då åtminstone jag släppt in.

Och. Once they're in, they can't come out.


The male nurse

Kommentarer
Postat av: H

Män vi minns:

Vårgårdasnubben, InterSport-Micke, Engelsmannen, 85:an... Fan, jag kommer icke på fler. Jag har nog inte haft så många ragg i mina dagar? Eller så ger jag dem inte namn?

2008-11-21 @ 02:08:24
URL: http://alfabetsbarn.blogg.se/
Postat av: Joanna

Och jag kommer ihåg en kodad konversation du och jag hade för sisådär 7 år sedan på, hör o häpna, lunarstorm.

Pernilla säger: Ja, men du får väl liksom säga till honom att du föredrar squash framför minimajs. Hahaha...

Jag gjorde inte det, men kommentaren om minimajs har liksom etsat sig fast, så varje gång jag ser honom så tänker jag på detta... Sjukt kul.

2008-11-21 @ 07:27:19
Postat av: Äpplet

Asgarvar åt Joannas kommentar!

Superkul!

Jag tycker det är sant det du skriver käraste P.

Å jag är en mästare på smeknamn, så även du.

På jobbet har vi gett våra italienska kollegor smeknamn för att då har så långa jobbiga namn. Fabrizio har blivit Fab och Margherita kunde ha blivit pizzan men blev Maggan..

När det däremot gäller kärlek kallar jag med glädje min man för Dick. MOahahahahaha.

2008-11-21 @ 08:23:54
Postat av: Bibi

Tack for din offentliga blogg, glad varje gang jag ser dina ord pa prant (bokstaver uten prickar ar jobbigt!) Kram fran solen!

2008-11-22 @ 15:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0