Ninananinana...

Dagens boktips!


Jag slank in på lokal mataffär för att införskaffa mig en lunchsallad och gjorde min vana trogen vid löning ett spontant bokinköp. Jag kan hålla med om att det är dumt och elakt att ha godis vid kassalinjen, men böcker är ett otroligt bra påhitt. Där står man i sin kö och blir lässugen och vips har man köpt sig ett stycke litteratur.

Så här sitter jag nu med sprängande huvudvärk. För det blev läsning på lunchen, i bilen innan jag klev ur och sedan efter städningen av lägenheten. Boken är slut, och så också jag. Herregud. Det var ingen chock att hon dog, det står klart redan på texten bakpå boken, men att jag skulle röras så starkt. Att jag skulle ligga och hulka, snyfta, jämra mig högt...? Snoret rann och blandades med salta mascaratårar. Allt jag ville just där och då var att åka raka vägen hem och bli kramad och omhållen. Få höra att jag är älskad och trygg, att allt är bra.

Läs! Finns i pocketform i en kassalinje nära dig. Eller som andrahandsläsning hos mig.

Puss och kram på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0