Rent hus

Idag har det fissats och fejats, skurats, dammats och grejats. Vi har rent hus, varje vrå är skinande ren och vi trotsade resten av Trandared och hängde upp adventsstjärnan en vecka för tidigt. Jag kan riktigt höra hur det gnälls hos grannarna tvärsöver. Som att käka semlor i december... Skitsamma, det är asmysigt.

Det är så skönt att vakna tillsammans, det är så grymt härligt irriterande med en överaktiv 3-åring klockan halv sju en lördagmorgon och det är en fröjd att käka frulle alla tre.

Visst lever jag i den perfekta illusionen, visst vet jag att varje dag inte är som de fredagar och måndagar när jag är hemma, att det inte är lika underbart att se varandra varje gång efter jobbet när man träffas varje dag. Men ändå. Mitt jobb ger mig så mycket, och det största jag fått, det måste vara att få vara nykär även över ett år senare. Att uppskatta kvällsmaten med thé och mackor.

En rosa dröm?


Kommentarer
Postat av: Joanna

Ha, jag trotsade även jag den oskrivna lagen igår ang. stjärna och stake. Så fint!

God jul!

Jag lever hemma måndag till söndag, och jag älskar min fina M mer än någonsin. Efter snart 7 jular tillsammans.

Puss!

2008-11-23 @ 11:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0