Small talk

Jag måste vara en mästare i kallprat.

Artiga skratt, medhållande nickar, dåliga skämt, ärliga leenden, tilläggande kommentarer - you name it, jag behärskar dem alla.

Dagarna i ända sitter jag på olika ställen och småpratar, skrattar och flikar in. Får folk att trivas, känna sig trygga och bygger upp förtroenden och relationer. Jag retas med dem, puffar dem kärvänligt på axeln och skjuter in supertrevliga julklappsförslag. På en sekund kan konversationen vända och vi sitter allvarsamt och pratar siffror, marginaler och affärsmöjligheter. Dryftar konjunkturer, kollegors framfart och nya lösningar.

Prata prata prata. Le le le.

Jag må ha ett av världens trevligaste jobb med härliga människor att skoja och fika med, men det är inte märkligt att man njuter av tystnaden när man kommer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0