Blodet flyter

Idag lämnade jag blod. Det pumpade ur mig i jämn fin takt och efter nio minuter var halvliterspåsen fylld med varm röd vätska.

Jag låg där mitt på blanka dagen på en brits och tittade på slangen, i taket och på den mulliga sjuksyrran som satt och tittade vänt på nålen i armen. Jag lät tankarna vandra fritt och slogs av en fråga jag var tvungen att ställa.

- Om det nu är så att påsen lossnar från slangen, och vi ponerar att ingen märker något, är det då teoretiskt möjligt att jag kan ligga här och livet bokstavligen rinner ur mig - att allt blod tar slut? Att trycket i slangen gör att blodet fortsätter rinna och jag dör?

Den mulliga systern tittade mycket skeptiskt på mig och jag kände mig tvingad att förklara att jag inte var suicidal utan bara nyfiken. Hon tittade fortfarande lika skeptiskt på mig och konstaterade att Ja, Jo, det kunde kanske vara möjligt men högst otroligt. Hon lät mig märka att hon var mycket lättad över att påsen fylldes snabbt och hon fick bli av med den underliga tjejen med de obehagliga frågorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0