Hon kallas Spykråkan.

Livet är orättvist. Det är en slags befrielse när man väl inser det, men det orskar också oändlig bitterhet och sorg när man blir påmind.

Hon.

Hon som är vackrast i världen när hon ler. Hon som har det mest smittande skrattet i världen. Hon som kan blänga en till helvetet och tillbaka på en sekund. Hon som säger Mäh! med en sådan självklarhet att man slutat reagera. Hon som bakar de största, godaste och flesta muffinsen efter Martha Stewart. Hon som ser ut att ha ett bus bakom ryggen när hon vaknar. Hon som ger mysbyxorna ett kvinnligt ansikte. Hon som jag älskar mest i världen. Hon som har samma genmix som jag själv. Hon som är som jag fast annorlunda. Hon som jag vill vara som ibland. Hon som aldrig har det lätt efter ett par glas vin. Hon som är min lillasyster. Hon som fyller 25 år idag. Hon som fick halsfluss konstaterat med utskrivet penicillin idag.

Älskade älskade lillasyss. Kunde jag, så skulle jag plocka ner månen till dig. Kunde jag, så skulle jag rädda dig från allt ont i hela världen. Kunde jag, så skulle jag ha dig tillhands dygnet runt - tills jag tröttnat på dig och sparkat dig naken ut i snön - för att sedan ångerfyllt ta dig i min famn och be om din förlåtelse över en kopp thé.

Jättegrattis på din 25-årsdag! Jag hade aldrig kunnat få en bättre människa som lillasyster.

Du är det vackraste jag vet.




Kommentarer
Postat av: Joanna

Hon som inte kan förstå att någon kan skriva så vackert som Du. Jag älskar Dig storasyster, du min idol, min trygghet och min lycka.

2009-01-07 @ 16:23:47
Postat av: Linn

Så fint skrivet! Fånig som jag är så berördes jag och sitter här och gråter över de vackra och stora orden.

2009-01-07 @ 18:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0