Kroppen är paj

Nej, jag har inte träningsvärk efter tre och en halv timmas slalomåkning - min kropp är SÖNDER! Vaderna längst ner, sneda magen, ryggen, skuldrorna, nacken.

Oh lord - I'm in pain!

Men det var värt varje smärta. Det var ljuvligt. Även om största backen tar ca 30 sekunder att ta sig nedför så var det värt varenda minut, varenda sekund. Mycket här i livet gör mig lycklig, men det finns bara ett par saker som gör att mitt leende blir bredare än dialekten; fysisk aktivitet med adrenalinet sprutandes. Jag vill dö så. Jag vill leva så. Jag mår bra på skidor, på brädan. Jag mår bra när kroppen skriker, när jag är tacksam för hjälmen, när det hisnar i maggropen och när svetten rinner. Då är jag lyckligare än någonsin!

Och att åka knapplift som kvinna - det är ju fantastiskt! Pirr i bäret så det slår härliga till. Tänkjo.

Kommentarer
Postat av: Mamsebamse

Jag har alltid sagt att du ar speciell. Det finns sakert foreningar for manniskor som du... KRAM till varlden underbaraste Pill!

2009-01-10 @ 18:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0