Lördagkväll = Långpromenad?

Heeeey!

Vad hände? En kall, ruggig, småregnig lördagkväll, vi har precis tittat färdigt på tjejfilm och körslaget, ätit fantastiskt gott och ligger och killar oss i navlarna. Out of the blue kommer världens märkligaste förslag om promenad. Vad tog det åt honom? Är han helt från vettet? NU?

En bra stund senare, en bra konversation därpå sitter vi här med varsin dator och filurar. Spotify förgyller den sena kvällen och kinderna hettar. Jag sneglar åt mina nyfyndade jeans och gläds åt min härliga lördag. Jag ler åt mig själv i mina långkallingar jag fick i present. Jag sniffar i luften och tycker det luktar mumma från nya doftoljan och tvålen från Body Shop. Det var en fantastisk shoppingkavalkad idag på stan med avslutande Bingo-spel i Bingohallen (JAA, det är sant! Det var skitkul - jag vann!).

Lördagsmiddagen blev antipasti med lufttorkad skinka, oliver, ostar, druvor, grönsallad, avocado, salami och massa gött. Vi satt och mummade och njöt, provade olika kombos och samtalade. Jag fick de finaste orden serverade; Du vet verkligen hur man njuter av livet. Jag lät orden sjunka in, smakade på dem tillsammans med ytterligare lite avocado och log till svar.

Kanske var det de finaste orden jag fått på mycket länge.



Bild till dig Sandra!

Kommentarer
Postat av: Äpplet

Åhhhhh! Nu blev min förmiddag ändå lite bättre!

Blundar och smakar på bilden. Vattnas i munnen. Ljuvligt.

2009-01-25 @ 11:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0