Med handen i kakburken

Idag var jag nära att köra av vägen - rätt in i mitträcket. Lite smådumt.

Känslan var att åka hem - nu, helst på studs. Dock var jag vrålhungrig, hade inte haft tid för lunch och det hade gått närapå 8 timmar sedan frukost. In en snabbis på 7 eleven och hämta en sallad och studs in i bilen, på med bältet och in på påfarten till motorvägen. Börjar mumsa på min sallad och här någonstans går det fel. Jag upptäcker strax att jag inte någon mer gång ska äta och köra i 120 samtidigt.

Men ändå! Tänk vilken syn. Bil smashad, polis- och ambulansmän kommer för att klippa ur kvinnan ur den kvaddade bilen och möts av ett mischmasch av bulgur, hoummus, bönor och kyckling - kanske toppat med lite cola zero. Under allt gegg ser de två stora gröna ögon och ett krystat leende; oooooops, det här var kanske inte så bra...

Kommentarer
Postat av: Äpplet

Man får inte skratta åt sånt men du beskrev det så himla roligt. Så jag skrattar på jobbet åt synen men säger sedan med sträng röst att du inte får göra om det.

Håret blev bra förresten!

PUSS

2009-01-30 @ 08:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0