Om varför alla lika alla olika.

Oavsett vilken religion du tillhör, vilket kön du har, vilka kläder du bär och vilket jobb du går till om dagarna så kan man aldrig generalisera, även om det är roligt och hör till samhällets normer.

→ Jag är säljare. Det är tusentals andra i världen också, och vi är alla likadana?

→  Mina vänner är homosexuella. Det är miljontals andra också, och de är alla samma skrot och korn?

→ En del jag känner är troende kristna. Alla som tror på Gud är idioter?

→ Min man är sjuksköterska. Det vet man ju hur sjuksyrrorna är, alla är precis lika?

→ Jag är kvinna. Vi talar alla i koder, omskrivningar och kan aldrig säga hur vi vill ha det?

Alla lika alla olika. Hur enkelt, fult, vackert eller banalt det än låter så är det alltid sant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0