Prova vingarna.

Efter många kilometers promenad i ett sjukt kallt och vintrigt spår så hinner man samtala om många livets vedermödor, möjligheter och dilemman.

Jag är glad och tacksam för att jag fick och tog mig tiden att gå den där promenaden med Sanna. Lillkusinen som ska prova sina vingar i Staterna over there. Där Frida redan är, dit jag själv åkt ett par gånger och alltid vill tillbaka.

Mina kusiner är företagsamma och snart mycket beresta. Katti har bott halva världen över och lilltjejerna verkar följa hennes fotspår. Världen ligger för allas fötter och det enda som behövs är att man tar för sig av smörgåsbordet som bara är ett par timmar iväg, men dock stora beslut ifrån en.

Visst finns det tillfällen då jag undrat hur det kommer sig att jag är kvar, vad som hände och hur. Jag, småstadstjejen med största ambitionerna att komma ut i världen sitter i en lägenhet med familj och flyttade inte alls till New York och pluggade, eller startade en bikiniaffär i Bangkok. Är jag bitter? Det finns definitivt tillfällen då jag kunnat vara det, men nä. Jag vet vilka val jag tagit i mitt liv. Att jag själv spelat huvudrollen i det som kallas tillvaron och kan stå upp för vem jag är och varför. Att jag är en bra människa med kloka funderingar och många mil i bagaget fast på andra sätt. Att jag är lycklig i nuet och dit mitt liv och jag själv har fört mig.

Fast det är klart att det finns tillfällen då man tänker. Tänker OM, tänker ett varv till och stannar vid OM.

Klart som fan det finns tillfällen då jag drabbas av en gnutta avundsjuka. Men jag vågar erkänna det och stanna där. Vidareutvecklar det inte och fastnar i det.

Mest av allt är jag glad över att jag omges av människor som drar, som vågar släppa allt som heter vardagstrygghet och provar sina vingar någon annanstans. Över dem är jag stolt. Och med de orden önskar jag dem STORT LYCKA TILL!

♥ Kärlek ♥

Kommentarer
Postat av: Sanna

http://sanna-bjorn.blogspot.com/2009/01/rak-in-i-hjrtat.html

2009-01-04 @ 17:48:56
URL: http://sanna-bjorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0