Slut i kolan och förbannad!

Här har jag suttit och gjort IQ-test i en timma och slitit mig igenom hela testet, jublat över klarade nivåer och får till slut ett Grattis du har klarat hela testet. Jag söker efter ett snitt, ett betyg, vadsomhelst.

Nada.

Hittar istället följande ruta:

Om testet

Detta intelligenstest består av fyra delar och handlar om att lista ut vilka meningar som döjer sig bakom bokstäverna. Intelligenstestet ökar i svårighetsgrad och för att komma vidare till nästa test måste man klara ett visst antal frågor. Testet har inte utvärderats vetenskapligt men borde ändå ge ett bra mått på allmän intelligens och särskild verbal begåvning och förmåga att känna igen språkliga mönster.

Jag vill ju veta om jag är smart! Vad det betyder att man klarar vissa frågor och vissa inte. Helvete. Nu är jag sur och helt yr i skallen och det helt i onödan.

Jag har bättre saker att göra på min arbetstid.


Kommentarer
Postat av: Anna Drott

Tack för din kommentar på min blogg!



Jag gjorde ett test på mensas hemsida en gång. Där får du veta om du är tillräckligt smart för att söka medlemskap! Jag var visst det...men det är ju bara ett webbtest. Det riktiga kan se helt annorlunda ut har jag hört...nåväl.



Ha en bra kväll!



Kram

2009-01-08 @ 18:43:07
URL: http://viktdrottningen.blogspot.com
Postat av: Anna Drott

Määäh, jag skrev ju värsta kommentaren om att du kan gå in på mensas hemsida för att se hur smart du är...men så kom det inte med...:)



Tack för kommentaren på min blogg, å trevlig kväll!



Kram

2009-01-08 @ 18:44:46
URL: http://viktdrottningen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0