Jag duger.

Idag är det internationella kvinnodagen! Grattis på oss alla vackra!



Idag är en dag för reflektion, en dag för kamp för de kvinnor som måste kämpa dagligdags och faktiskt också för att manifestera sig själv.

Sverige har kommit långt, men vi har oändligt långt kvar tills vi kommit förbi de barriärer som fortfarande existerar.

Men hey, vi kan väl ta och börja med lite babysteps. Vi tar och firar oss själva; vi firar oss - de vackra, de begåvade, de kloka, de roliga kvinnor vi är. Vi duger, vi räcker till och vi är stolta över oss själva.

Själv kryper jag upp i favoritfåtöljen med ett glossigt magasin, med en bit choklad och med mig själv som enda sällskap. Jag tänker fira att jag finns i mitt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0