Bokstäverna räcker inte längre.

Eller är det så att jag inte längre behöver mina bokstäver? Att jag inte längre behöver min ventil i bloggosfären? Att jag kanske borde ändra riktning på bloggen? Att jag inte behöver berätta om mig själv, upplevelser, känslor och tankar för att jag kan hantera dem ändå? Kanske skulle börja husblogga som Talludden? Inredningsblogga som Nina? För det här håller ju inte; ett inlägg i veckan gör väl ingen glad? Nya planer behövs hursomhelst, för känslobloggen har dött.

Jag använde ett ord i bilen i torsdags. Jag använde ordet Tillfreds. Och jag använde det utan att reflektera till en början. Först sa jag Nöjd men bytte sedan till tillfreds. Och ja, det är sant, det är så jag känner det. Hur det gick till? Inte en jävla aning. Jag blev sambo, bytte jobb, bytte liv och landade i mig själv. C skrattade så hon skrek och kallade mig jävla svikare - det är vänner det!

Det finns saker jag saknar, det finns människor som jag saknar. Mycket. Men på det stora hela så lever jag ett happy life med aktiviteter, kärlek, vänner, utmaningar, planer och vin.

För att få till den bittra undertonen så ska det dock tillstås att min rygg fortfarande är paj totalt. Efter en helhelg med massa golf och bilåkande är det jobbigt - men värt det ändå.

Tillfreds alltså..? Vem hade anat det? Redan?


Kommentarer
Postat av: Joanna

Blir glad för din skull!

2009-05-04 @ 06:48:08
Postat av: Sandri

Härligt härligt!

Hoppas ni hittar ett hus snart!

Puss

2009-05-04 @ 12:43:04
Postat av: Nina

Blogga om vad du vill =) kommer vara en trogen läsare i vilket fall som helst! Gillar alla dina blogg "sidor" husletaren, plastmorsan, sambolivet, säljaren, träningsgalningen (om jag får tycka till) OCH allt det andra man kan läsa under din överskrift =)

2009-05-04 @ 17:24:40
URL: http://ninasvardagsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0