Kissprov, låtval och budgivningar.

Fy Fabian vad dålig jag är på att bloggerera nuförtiden! Detta är inte hållbart!

Sedan sist har det hänt en faslig massa och jag vet inte ens vad som är värt att ta upp... Punktlistor! Ja! Jag älskar punktlistor, det kör vi.

• Det har varit teamträff med mina arbetskamrater i Dalsland, där jag blev vackert introducerad till ett gyllene team fullt av härliga och drivna människor med samma tänk som jag!

• Jag råkade vurpa på en blöt brygga på väg ner i sjön på småtimmarna på nämnda teamträff men blev trots det, eller tack vare det, ändå accepterad i gruppen.

•  Det sas så starka och bra ord om mig av de andra att jag bröt ihop och började gråta.Driven, slipad, intelligent, hungrig, modig, karismatisk, härlig person att ha nära, var några av rubrikerna. Detta sagt av personer som träffat och känt mig ett dygn - jag höll på att falla i koma av lättnad och lycka!

•  Jag har varit hos läkaren med min rygg, fått konstaterad urinvägsinfektion (?) (Jag har inte ont när jag kissar?!?) och precis som jag trodde; ett ryggskott som givit inflammation och bara är att vackert vänta ut.

•  Jag ska ej springa Göteborgsvarvet på lördag av ovan nämnda anledning (ryggen vill säga, inte urinvägsinfektionen...).

•  Jag är pankare än pankast. Lite som en kyrkråtta faktiskt. Har sparat lite för mycket och har nu tomt på vanliga kontot. Det är högst deprimerande och överlag astrist att vara fattig.

•  Vi har hittat HUSET med stora bokstäver som vi vill ha! Efter sisådär 30-40 husvisningar har det uppenbarat sig - det perfekta HUSET. Nu är det fjärilar i magen av nervositet inför stundande budgivning...

•  Vi är inbjudna till en häftig coctailfest i en trädgård. På maillistan hittar jag massa kreddiga företagare och häftiga människor. Ångesten ligger i klädval, då dresscoden är snygg, och i låtvalet, då man ska o.s.a med sin bästa partylåt. Jag vill ha den bästa låten, då flest dansar och ropar Ompa Ompa. Har tänkt i två veckor och blir varken klokare eller häftigare.

Så, det var korta drag vad som skett sedan sist. Jag är nöjd, nu har jag fått det ur mig.

Jag har även slutat fuska med min kropp och åter tagit tag i viktmålet. De två nasty kilona som krupit sig på längs vårens grillfester har jag gjort mig av med. Nu ska jag tillbaka och ända vägen NER!

Och så sist, jag ska sluta snusa. Det kommer inte bli lätt, men det kommer gå alldeles prima. Bra sätt att fixa kalkylen med månadskostnad.

All for now.

Kommentarer
Postat av: Malin

Saknar dig tjejen!

Känns lite som att du är här när jag läser bloggen, men det räcker liksom inte. Dags att börja mejlas? :)



KÄRLEK!

2009-05-15 @ 09:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0